PERKHIDMATAN TEKNIKAL SKOP : merangkumi perlaksanaan, pengurusan, penyelarasan, pemantauan, penambahbaikan juruteknik, proses kerja, penyampaian perkhidmatan dengan lebih efisien, efektif dan berkualiti.
Menawarkan Perkhidmatan Kepada Warga USM (Pelajar & Staf) Melalui :
Perkhidmatan Teknikal ‘On-call’ Melibatkan Installation, Konfigurasi, Health Check (Troubleshoot) e-mail, keselamatan ICT dll
Perkhidmatan Teknikal Rangkaian (Wired & Wifi)
Perkhidmatan Teknikal Telekomunikasi (Telesidang & PABX)
Perkhidmatan Teknikal Penyelenggaraan Dewan Kuliah / Bilik Tutorial
Perkhidmatan K.E.D.A.I.
Perkhidmatan Bengkel Baikpulih ICT
Perkhidmatan Bantuan Teknikal Aktiviti / Projek ICT USM