Kampus Induk

Aduan Kerosakan boleh dibuat melalui sistem online https://sd.usm.my . Username dan password sama seperti campusonline. Klik ke Daftar Aduan/ Permohonan dibahagian BORANG. Untuk kerosakan telefon, pilih ADUAN PERKHIDMATAN atau KEROSAKAN ICT. Pilih PABX(TELEFON) dan lengkapkan butiran tentang kerosakan tersebut. Setelah selesai klik SUBMIT

Permohonan extension baru boleh dipohon melalui system online https://sd.usm.my Masukkan username dan password sama seperti campusonline. Klik ke Daftar Aduan/ Permohonan dibahagian BORANG dan pilih PERMOHONAN PERKHIDMATAN ICT. Pilih PERKHIDMATAN TELEFON dan lengkapkan butiran yang diperlukan klik SUBMIT. Cetak borang tersebut dan tick Talian extension serta dapatkan pengesahan dan cop dari Ketua Jabatan, kemudian hantar ke Kaunter Servisdesk PPKT.

Permohonan extension parallel boleh dibuat untuk ruangan yang besar atau mempunyai lebih dari seorang staf. Permohonan parellel boleh dipohon melalui system online https://sd.usm.my . Username dan password sama seperti campusonline. Klik ke Daftar Aduan/ Permohonan dibahagian BORANG dan pilih PERMOHONAN PERKHIDMATAN ICT. Pilih PERKHIDMATAN TELEFON. Lengkapkan butiran yang diperlukan, setelah selesai klik SUBMIT. Cetak borang tersebut dan tick Talian Parallel serta dapatkan pengesahan dan cop dari Ketua Jabatan, kemudian hantar ke Kaunter Servisdesk PPKT.

Sekiranya staf berpindah, extensionnya boleh dibawa ke tempat baru. Sebelum proses berpindah, sila isi permohonan ubah talian di https://sd.usm.my . Username dan password sama seperti campusonline. Klik ke Daftar Aduan/ Permohonan dibahagian BORANG dan klik PERMOHONAN PERKHIDMATAN ICT Pilih PERKHIDMATAN TELEFON dan lengkapkan butiran

Sekiranya staf berpindah, extensionnya boleh dibawa ke tempat baru. Sebelum proses berpindah, sila isi permohonan ubah talian di https://sd.usm.my . Username dan password sama seperti campusonline. Klik ke Daftar Aduan/ Permohonan dibahagian BORANG dan klik PERMOHONAN PERKHIDMATAN ICT Pilih PERKHIDMATAN TELEFON dan lengkapkan butiran yang diperlukan setelah selesai klik SUBMIT. Cetak borang tersebut dan tick Ubah talian (lokasi) serta dapatkan pengesahan dan cop dari Ketua Jabatan, kemudian hantar ke Kaunter Servisdesk PPKT.

Panggilan ke luar negara atas urusan kerja boleh dibuat melalui telefonis dengan mendail no ‘0’ dan telefonis akan menyambungkan nombor telefon yang hendak kita hubungi.

Untuk mendapatkan bil telefon layari https://callbilling.usm.my . Sila guna id dan password seperti campusonline. Untuk mendapatkan report bil keseluruhan jabatan sila emelkan kepada Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.

Panggilan STD dan telefon bimbit (kategori A) boleh dipohon sekiranya ada keperluan untuk menghubungi luar Pulau Pinang dan telefon bimbit atas urusan kerja yang disahkan oleh ketua Jabatan. Untuk menukar kategori perlu membuat permohonan melalui https://sd.usm.my . Klik ke Daftar Aduan/ Permohonan dibahagian BORANG dan klik PERMOHONAN PERKHIDMATAN ICT. Pilih PERKHIDMATAN TELEFON dan lengkapkan butiran yang diperlukan setelah siap klik SUBMIT. Cetak borang tersebut dan tick pada Tukar Kategori (A) serta dapatkan pengesahan dan cop dari Ketua Jabatan, kemudian hantar ke Kaunter Servisdesk PPKT