Geran Komputer USM
Ya, pihak PPKT menyediakan perkhidmatan pemasangan perisian asas secara percuma (sekali sahaja) kepada staf yang menerima Geran Komputer USM.
Staf boleh membawa komputer yang telah dibeli ke Kaunter Servisdesk PPKT untuk tujuan pemasangan. Perisian yang disediakan adalah seperti berikut:
- Microsoft Office 2019
- Adobe Acrobat Reader
- Antivirus ESET
Maklumat lengkap berkenaan kelayakan dan kriteria permohonan Geran Komputer USM boleh dirujuk melalui pautan berikut:
https://helpdesk.usm.my/hebahan-umum-2/garis-panduan-serta-soalan-lazim-bagi-geran-komputer-staf-usm-2024.html
Sebarang pertanyaan lanjut juga boleh diajukan kepada Bahagian Sumber Manusia, Jabatan Pendaftar, USM.
Staf Akademik yang telah menerima Geran Komputer USM dan telah membuat pembelian komputer baharu perlu mengambil tindakan berikut:
1. Memulangkan semula komputer universiti yang telah dipinjamkan oleh PPKT sebelum ini (jika ada).
2. Pemulangan hendaklah dibuat ke PPKT di Kampus Cawangan masing-masing.
Tempoh pemulangan: Dalam masa dua (2) minggu dari tarikh pembelian komputer baharu.
Staf Akademik yang berhasrat untuk terus menggunakan komputer pinjaman PPKT walaupun telah menerima Geran Komputer USM perlu mengemukakan permohonan rasmi kepada Bahagian Sumber Manusia, Jabatan Pendaftar, USM untuk pertimbangan dan kelulusan lanjut.